OPŠTI USLOVI KUPOVINE

Poštovani kupci,

Molimo vas da pažljivo pročitate Opšte uslove kupovine i predugovorne informacije pre nego što obavite kupovinu. U postupku kupovine na Elektronskoj platformi dzungla.rs, saglašavate se sa ovim uslovima kupovine i informacijama (u daljem tekstu: Opšti uslovi i predugovorne informacije), čime potvrđujete da ste ih pročitali, razumeli i prihvatili.

Opštim uslovima i predugovornim informacijama regulisani su uslovi kupovine preko Elektronske platforme dzungla.rs (u daljem tekstu: Platforma), prava i obaveze kupca i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Platforme u okviru privrednog društva FERUM-INŽENJERING d.o.o.Šabac, sa registrovanim sedištem na adresi Norveška 10, Šabac, 15000 Šabac, Srbija, [email protected], PIB: 100081649, registrovana delatnost 4791 Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta.

Platforma je posrednik u prodaji roba i usluga između kupca i trgovca, te kada robu poručuje putem Platforme, potrošač zaključuje ugovor sa trgovcem, odnosno stupa u kupoprodajni odnos sa trgovcem. Trgovci koji prodaju robu putem Platforme jesu privredni subjekti (pravna lica i preduzetnici) koji sa FERUM-INŽENJERING DOO imaju zaključen Ugovor o posredovanju u prodaji robe i usluga i o pratećim uslugama. Opšti uslovi i predugovorne informacije usklađeni su sa Zakonom o zaštiti potrošača, Zakonom o elektronskoj trgovini, Zakonom o trgovini, Zakonom o oglašavanju, Zakonom o platnim uslugama i Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu. Kupovina obavljena preko Platforme predstavlja zaključenje ugovora na daljinu. Kada potrošač obavi kupovinu putem Platforme, Opšti uslovi i predugovorne informacije sastavni su deo tog ugovora.

Potrošač može na Platformi obaviti kupovinu kao registrovani korisnik (registracija preko e-mail adrese) ili kao gost korisnik, pri čemu ostavlja svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine odnosno isporuku robe. Registracija je besplatna i pruža potrošaču određene pogodnosti, kao što su: ušteda vremena (brža kupovina svaki sledeći put, čuvanje adrese za isporuku za buduće kupovine).

U procesu obavljanja kupovine, potrošač izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima i predugovornim informacijama i Politikom privatnosti. Nakon završetka procesa naručivanja robe, potrošač na e-mail dobija specifikaciju porudžbine. Ovaj e-mail je potvrda da je porudžbina obrađena i da se dalje procesuira, te ne predstavlja zaključenje ugovora o prodaji robe.

Može se desiti da određeni proizvod nije na stanju, o čemu će potrošač biti obavešten. Platforma neće biti odgovorna prema potrošaču ukoliko se desi da određeni proizvod nije u datom trenutku dostupan u skladištu.

Kada se potvrdi da je roba koju je potrošač naručio dostupna u skladištu, odnosno kada kurir preuzme robu radi dostavljanja potrošaču, porudžbina će biti, te se smatra da je ugovor o kupovini tada zaključen.

Obaveza je trgovca da proizvode opiše što je detaljnije moguće, kako bi se potrošaču pružio optimalan nivo informacija o proizvodu. Platforma ne garantuje da su istaknuti podaci i slike proizvoda 100% tačni i pouzdani i bez grešaka. Ukoliko isporučen proizvod ne odgovara opisu na Platformi, potrošač može da izjavi reklamaciju.

Po prijemu robe isporučene od strane kurirske službe, potrošač plaća gotovinom iznos isporučene robe koji je naveden na računu, koji se potrošaču dostavlja elektronskim putem ili zajedno sa robom (štampana forma).

Roba se dostavlja direktno iz skladišta trgovca. Vreme dostave je između 2 i 5 radnih dana. Na proizvode kupljene na Platformi potrošač može da izjavi reklamaciju elektronskim putem. Pravo potrošača da se obrati reklamacijom direktno trgovcu od kojeg je robu kupio. Uz izjavljenu reklamaciju, potrošač ima obavezu da dostavi dokaz o kupovini (račun, specifikacija porudžbine, potvrda o izvršenom plaćanju).

Obaveza je trgovca da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije. Odgovor trgovca na reklamaciju sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije ukoliko je prihvata. Ukoliko je reklamacija potrošača prihvaćena, rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana podnošenja reklamacije, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj.

Reklamacija se smatra rešenom ukoliko je potrošač prihvatio jedan od predloženih predloga za rešavanje reklamacije:

  • zamena proizvoda
  • umanjenje cene (vraćanje potrošaču delimičnog iznosa maloprodajne vrednosti)
  • raskid ugovora i povraćaj novca potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa troškovima dostave
  • popravka (ako se potrošač saglasi)

Ukoliko potrošaču ne bude isporučena pošiljka (npr. poručeni proizvod je izgubljen/oštećen u transportu), potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca za plaćeni proizvod i troškove dostave.

U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava uplaćena na tekući račun uz prethodnu saglasnost potrošača.

Ugovorne strane saglasne su da se odredbe Opštih uslova i predugovornih informacija tumače na način koji doprinosi izvršenju ugovornih obaveza na obostranu korist. Ugovorne strane su saglasne da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja ugovornog odnosa pokušaju da reše mirnim putem. Ukoliko u tome ne uspeju, nadležan će biti sud u Šapcu uz primenu prava Republike Srbije.